Inbjudan till presentation av HEXPOLs bokslutskommuniké 2010 den 7 februari

Bokslutskommunikén för 2010 kommer att presenteras av HEXPOLs VD och Koncernchef Georg Brunstam samt CFO Urban Ottosson den 7 februari kl 13:00. Presentationen kommer att ske på Swedbanks kontor, Regeringsgatan 13, Stockholm. Anmälan sker till ir@hexpol.com.

Publicering av bokslutskommunikén och IR-presentationen beräknas till 12:00 den 7 februari och kommer att finnas tillgänglig på www.hexpol.com.

För ytterligare information kontakta:

Urban Ottosson
CFO/IR
urban.ottosson@hexpol.com

+46 (0) 767
– 855 144

HEXPOL är en världsledande koncern inom polymera material med starka globala positioner inom avancerade polymera blandningar (Compounding), packningar för plattvärmeväxlare (Gaskets) samt hjul i plast och gummimaterial för truck och länkhjulsapplikationer (Wheels). Kunderna är i huvudsak OEM-tillverkare av plattvärmeväxlare och truckar, den globala fordonsindustrins systemleverantörer samt medicinskteknisk industri. Koncernen är organiserad i två affärsområden, HEXPOL Compounding och HEXPOL Engineered Products. Före förvärvet av Excel Polymers hade HEXPOL koncernen cirka 2 300 anställda i nio länder och en rullande tolv månaders omsättning på cirka 3 400 MSEK. Ytterligare information finns på www.hexpol.com.