Inbjudan till presentation av HEXPOLs delårsrapport Q3 2010 den 22 oktober

Delårsrapporten för tredje kvartalet 2010 kommer att presenteras av HEXPOLs VD och koncernchef Georg Brunstam samt Finansdirektör/IR Urban Ottosson den 22 oktober kl 09:00. Presentationen kommer att ske på Erik Penser Bankaktiebolags kontor, Biblioteksgatan 9, Stockholm. Anmälan sker till ir@hexpol.com.

Rapporten och presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängliga på www.hexpol.com kl 08:00 den 22 oktober.

För vidare information kontakta;

Georg Brunstam

VD och Koncernchef

0708-55 12 51

Urban Ottosson

Finansdirektör/IR

0767-85 51 44

HEXPOL är en världsledande polymerkoncern med starka globala positioner inom avancerade polymera blandningar (Compounding), packningar för plattvärmeväxlare (Gaskets) samt hjul i plast och gummimaterial för truck och länkhjulsapplikationer (Wheels). Kunderna är i huvudsak OEM-tillverkare av plattvärmeväxlare och truckar, den globala fordonsindustrins systemleverantörer samt medicinsk teknisk industri. Koncernen är organiserad i två affärsområden, HEXPOL Compounding och HEXPOL Engineered Products och har cirka 2 000 anställda i nio länder. Under 2009 omsatte HEXPOL cirka 2 600 MSEK. Ytterligare information finns på www.hexpol.com.