Kapitalmarknadsdag 2023

HEXPOL Group bjuder in investerare, analytiker, media och andra intressenter till vår kapitalmarknadsdag, den 20 mars 2023. Kapitalmarknadsdagen kommer att vara ett fysiskt evenemang vid vår HEXPOL TPE-anläggning i Åmål Sverige.

VD och koncernchef Georg Brunstam kommer, tillsammans med Peter Rosén, vice VD och CFO, och andra nyckelpersoner inom HEXPOL, att ge en uppdatering av HEXPOLs strategi och tillväxtmöjligheter, samt finansiell utveckling och framsteg inom hållbarhet och utvalda områden. Dessutom kommer vi att besöka produktionen och den nya produktionslinjen för hälso- och medicintekniska applikationer.

Anmälan till evenemanget öppnar i mitten av januari, tills dess vänligen reservera dagen i din kalender.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Peter Rosén
Vice VD och CFO
peter.rosen@hexpol.com

+46 (0) 40 25 46 60

HEXPOL är en världsledande polymerkoncern med starka globala positioner inom avancerade polymer compounds (Compounding), packningar för plattvärmeväxlare (Gaskets) samt hjul i polymera material för truck- och länkhjulsapplikationer (Wheels). Kunderna är i huvudsak den globala fordons- och verkstadsindustrins systemleverantörer, bygg- och anläggningsbranschen, transport-, energi-, olje- och gassektorn, konsumentsektorn, kabelindustrin, tillverkare av medicinteknik, tillverkare av plattvärmeväxlare och truckar. Koncernen är organiserad i två affärsområden, HEXPOL Compounding och HEXPOL Engineered Products. HEXPOL-koncernens försäljning 2021 uppgick till 16 005 MSEK. HEXPOL-koncernen har cirka 5 100 anställda i fjorton länder. Ytterligare information finns på www.hexpol.com.