Poströstning inför HEXPOL AB:s årsstämma

HEXPOL AB har beslutat att aktieägarna får utöva sin rösträtt vid kommande stämma genom att rösta på förhand genom poströstning enligt 3 § lagen (2020:198) om tillfälliga undantag för att underlätta genomförandet av bolags- och föreningsstämmor. HEXPOL AB uppmanar aktieägarna att använda denna möjlighet i syfte att minimera antalet deltagare som närvarar personligen vid stämman och därmed bidra till att minska risken för smittspridning av viruset som orsakar Covid-19.

En aktieägare som vill utnyttja möjligheten till förhandsröstning ska, utöver att vara upptagen i bolagsstämmoaktieboken på avstämningsdagen för stämman och ha anmält sitt deltagande enligt instruktion i kallelsen, använda ett särskilt formulär. Formuläret finns tillgängligt på HEXPOL:s hemsida (länk HÄR).

• Det ifyllda formuläret ska vara HEXPOL AB tillhanda senast kl. 15.00 måndagen den 27 april 2020.
  • Det ifyllda formuläret ska skickas till HEXPOL AB, ”Årsstämma”, c/o Euroclear Sweden AB, Box 191, 101 23 Stockholm. Ifyllt formulär får även inges elektroniskt och ska då skickas till GMS@euroclear.eu. Formuläret skickas med fördel in redan i samband med aktieägarens anmälan till stämman.

Om aktieägaren är en juridisk person ska registreringsbevis eller annan motsvarande behörighetshandling biläggas formuläret. Detsamma gäller om aktieägaren förhandsröstar genom ombud.

Aktieägaren får inte förse förhandsrösten med särskilda instruktioner eller villkor. Om så sker kan formuläret komma att lämnas utan avseende. Ytterligare anvisningar och villkor framgår av formuläret för poströstning.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Peter Rosén
Tf VD och CFO
peter.rosen@hexpol.com

+46 (0) 40 25 46 60

HEXPOL är en världsledande polymerkoncern med starka globala positioner inom avancerade polymer compounds (Compounding), packningar för plattvärmeväxlare (Gaskets) samt hjul i plast och gummimaterial för truck- och länkhjulsapplikationer (Wheels). Kunderna är i huvudsak den globala fordons- och verkstadsindustrins systemleverantörer, bygg- och anläggningsbranschen, transport-, energi-, olje- och gassektorn, konsumentsektorn, kabelindustrin, tillverkare av medicinteknik, tillverkare av plattvärmeväxlare och truckar. Koncernen är organiserad i två affärsområden, HEXPOL Compounding och HEXPOL Engineered Products. HEXPOL-koncernens försäljning 2019 uppgick till 15 508 MSEK. HEXPOL-koncernen har cirka 5 100 anställda i fjorton länder. Ytterligare information finns på www.hexpol.com.