Presentationsmaterial från HEXPOL ABs kapitalmarknadsdag 2021

Den 23 mars genomförde HEXPOL AB sin digitala kapitalmarknadsdag. Under dagen presenterades företagets strategi, affärsmodell, operativa styrkor, tillväxtmöjligheter, hållbarhetsinitiativ, finansiella planer och mål. Presentatörer under dagen var CEO och koncernchef Georg Brunstam, CFO Peter Rosén samt ytterligare medlemmar av företagets ledning.

Presentationerna finns på HEXPOLs investorsida:

Peter Rosén, Vice VD & CFO

HEXPOL är en världsledande polymerkoncern med starka globala positioner inom avancerade polymer compounds (Compounding), packningar för plattvärmeväxlare (Gaskets) samt hjul i plast och gummimaterial för truck- och länkhjulsapplikationer (Wheels). Kunderna är i huvudsak den globala fordons- och verkstadsindustrins systemleverantörer, bygg- och anläggningsbranschen, transport-, energi-, olje- och gassektorn, konsumentsektorn, kabelindustrin, tillverkare av medicinteknik, tillverkare av plattvärmeväxlare och truckar. Koncernen är organiserad i två affärsområden, HEXPOL Compounding och HEXPOL Engineered Products. HEXPOL-koncernens försäljning 2020 uppgick till 13 424 MSEK. HEXPOL-koncernen har cirka 4 600 anställda i fjorton länder. Ytterligare information finns på www.hexpol.com.