Urban Ottosson slutar som CFO i HEXPOL-koncernen

Urban Ottosson har beslutat att lämna sin tjänst som Chief Financial Officer (CFO) i HEXPOL-koncernen för att gå in som senior consultant i ett företag inom executive search branschen.

– Att lämna HEXPOL-koncernen har inte varit ett enkelt beslut, säger Urban Ottosson. Det har varit otroligt givande att jobba som CFO i HEXPOL. HEXPOL är ett spännande företag med stark internationell affärskultur och stark tillväxt. Jag har uppskattat att arbeta nära Georg Brunstam och mycket imponerad av kollegor och medarbetare i företaget.

– Jag vill tacka Urban för det engagemang och arbete han har lagt ner på arbetet som CFO. Hans erfarenheter och initiativ har ytterligare stärkt vår finansiella kompetens, säger Georg Brunstam, VD och koncernchef i HEXPOL. Det är tråkigt att Urban lämnar, men jag önskar honom lycka till i sina nya utmaningar.

Urban Ottosson slutar under hösten 2012. Rekrytering av en ny CFO har påbörjats.

För ytterligare information kontakta:

Angelica Rönnholm
Corporate Communication
angelica.ronnholm@hexpol.com
+46(0)708-90 96 94

Georg Brunstam
georg.brunstam@hexpol.com
+46(0)708-55 12 51

HEXPOL är en världsledande polymerkoncern med starka globala positioner inom avancerade polymera blandningar (Compounding), packningar för plattvärmeväxlare (Gaskets) samt hjul i plast och gummimaterial för truck- och länkhjulsapplikationer (Wheels). Kunderna är i huvudsak OEM-tillverkare av plattvärmeväxlare och truckar, den globala fordonsindustrin och verkstadsindustrins systemleverantörer samt medicinteknisk industri. Koncernen är organiserad i två affärsområden, HEXPOL Compounding och HEXPOL Engineered Products. HEXPOL-koncernens försäljning 2011 uppgick till 7 197 MSEK. HEXPOL-koncernen har cirka 3 100 anställda i tio länder. Ytterligare information finns på www.hexpol.com.