Jämförelsesajten för lån som hjälper kunder att låna smartare

Report this content

I början av året lanserade We Optimize Ltd en ny jämförelseplattform för lån. Lånjakt.se samlar alla lån på den svenska marknaden och sammanställer räntor, lånevillkor och kundernas egna omdömen.

Syftet med webbplatsen är att ge konsumenter såväl som företag alla nödvändiga förutsättningar för att hitta passande finansieringsalternativ. Detta gäller även om de är ute efter lån med specifika villkor, till exempel lån utan UC eller med lån med betalningsanmärkning.

I dagsläget betalar många mer än nödvändigt för sina lån. Detta gäller både hushåll och företag. En av de främsta anledningarna till detta är att de ansöker hos första bästa långivare, alternativt sin egen bank, utan att jämföra alternativ först.”, säger Victoria Hansson, ekonomiskribent på Lånjakt.se.

Med hjälp av intelligenta kalkylatorer, tydliga sammanställningar och detaljerade guider kan besökare jämföra lånevillkor på ett enkelt och kostnadsfritt sätt. Enligt Lånjakt.se granskas och uppdateras långivarnas villkor regelbundet för att plattformen ska kunna erbjuda så rättvisa jämförelser som möjligt.

Något vi märkt under tiden vi byggt upp Lånjakt.se är att många konkurrenter inte lägger lika stor vikt vid att hålla sin information uppdaterad. Dessutom väljer många jämförelsesajter att rekommendera finansieringsalternativ som bidrar till större intäkter för dem själva, vilket kan bli missvisande för kunden och skada förtroendet.”, säger Johan Stefansson, projektledare.

Teamet bakom Lånjakt.se menar att rättvisa och opartiska rekommendationer i kombination med korrekta jämförelser är avgörande för att skapa ett förtroende hos kunden. Av denna anledning utgår webbplatsens skribenter främst efter faktiska kundbetyg, till exempel från Trustpilot, i artiklar innehållande rekommendationer.

Vi vill att Lånjakt.se ska bli en plattform som privatpersoner och företag återvänder till vid behov av finansiering. Därför jobbar vi hårt för att skapa en användarvänlig hemsida med välfungerande verktyg, hjälpsam information och objektiva jämförelser.”, säger Victoria Hansson.

I och med lanseringen av Lånjakt.se vidgar We Optimize Ltd sin portfolio av hemsidor ytterligare. Bortsett från Lånjakt.se driver företaget även ekonomisajten Bäst-i-testet.se och Entreprenören.nu.

Om Lånjakt.se

Lånjakt.se lanserades i början av 2020 och är en modern plattform för jämförelser av lån. Med hjälp av avancerade kalkylatorer jämför plattformen allt ifrån snabblån, privatlån och billån till bolån och företagslån för att hjälpa kunder att hitta förmånliga räntor och villkor.

Mer information och hur du jämför lån hittar du hos Lånjakt.se.

För mer information, kontakta:

Kundtjänst:

support@weoptimizeltd.com