HGL fortsätter att växa i en avstannande marknad !

HGL fortsätter att växa i en avstannande marknad ! HGL har under året tagit hem drygt 10 nya kunder inom medicin, industri och telecom. Detta tillsammans med vår framgång på marknaden i fjol, med 15 nya kundkontrakt, gör att vi ser en kraftig tillväxt för HGL's del under året. Med vårt "total" koncept att hjälpa kunden med hela kedjan från idé till serie leverans, inkluderande tekniktjänster, och genom att vi har etablerat oss på flera orter både nationellt och internationellt gör att vi tar marknads andelar och fortsätter att växa med nya och befintliga kunder. För mer information, kontakta Jan Skoglund, koncernchef HGL, telefon: 0708-595 271 HGL startades 1886, med tillverkning och reparation av tröskverk i värmlandsskogarna. Idag är HGL en industrikoncern med fyra fabriker: HGL Karlskoga (precisionsmekanik och höghastighetsbearbetning), HGL Flen (apparattillverkning), HGL Ronneby (paketerad elektronik och kretskortstillverkning), HGL Teknik (tekniska konsulttjänster), HGL Hong Kong ( Trading- och Holdingbolag i Asien ) samt HGL-Global Kina (precisionsmekanik och höghastighetsbearbetning). Koncernen omsatte 465 miljoner kronor under år 2001. Läs mer på www.hgl.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/14/20020514BIT00760/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/14/20020514BIT00760/wkr0002.pdf