• HGL/

Report this content

HGL inleder samarbete med H&Q Norden om börsintroduktion och internationell expansion HGL-gruppen, den svenska outsourcingkoncernen inom elektronik och mekanik, förbereder sig för en internationell expansion. Företaget har under senare år vuxit inom Sverige och nu riktas blickarna utomlands. - En internationell expansion kräver både kapital och kvalificerad rådgivning. Vi har därför skrivit under ett samarbetsavtal med H&Q Norden Corporate ASA och planerar även för en börsintroduktion under 2001, säger Jan Skoglund, koncernchef för HGL-gruppen. Samarbetsavtalet med H&Q Norden Corporate - knutet till Hagströmer & Qviberg-gruppen - omfattar både rådgivning och finansiering. Företaget ska hjälpa till med att värdera uppköpsobjekt och strategisk allianser, hitta investorer och hjälpa till med HGL:s börsintroduktion. HGL förvärvade tidigare i år IT-företaget BANQIT's produktionsenhet i Järfälla norr om Stockholm, samt etablerade teknikkonsultbolaget HGL Teknik AB. För mer information, kontakta Jan Skoglund, koncernchef, HGL, telefon: 0708-595 271 Stein O. Revelsby, H&Q Norden Corporate ASA, telefon: +47 905 185 88 HGL startades 1886 och reparerade då tröskverk i värmlandsskogarna. Idag är HGL en industrikoncern med fyra fabriker: HGL Karlskoga AB (precisionsmekanik och höghastighetsbearbetning), HGL Flen AB (apparattillverkning), HGL Ronneby AB (paketerad elektronik och kretskortstillverkning), HGL Stockholm AB (apparattillverkning) samt HGL Teknik AB (tekniska konsulttjänster). Koncernen kommer att omsätta cirka 400 miljoner kronor under år 2000. Läs mer på www.hgl.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/17/20001017BIT00400/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/17/20001017BIT00400/bit0002.pdf