HGL och Ericsson Network Technologies startar samarbete

HGL och Ericsson Network Technologies startar samarbete Ericsson Network Technologies och HGL har tecknat ett samarbetsavtal som omfattar produktion av Ericsson nya generation av fibersvetsutrustning för sammansvetsning av fiberkabel. Avtalet löper på 3 år och beräknas vara värt ca 100 miljoner kronor. "Vi valde HGL för deras breda kunnande och sättet att ta ett systemansvar för en komplett produkt", säger Carl- Gustaf Kjellberg, Ericsson Network Technologies. HGL-gruppen är en svensk kontraktstillverkare inom elektronik och mekanik. Koncernen har verksamhet i Flen, Karlskoga, Ronneby och Stockholm. HGL planerar en börsintroduktion under 2002. För mer information, kontakta Jan Skoglund, koncernchef HGL, telefon: 0708-595 271 Carl-Gustaf Kjellberg, Manager, Business Segment Fusion Splicing, Ericsson Network Technologies, telefon: 08-4759506 HGL startades 1886, med tillverkning och reparation av tröskverk i värmlandsskogarna. Idag är HGL en industrikoncern med fyra fabriker: HGL Karlskoga (precisionsmekanik och höghastighetsbearbetning), HGL Flen (apparattillverkning), HGL Ronneby (paketerad elektronik och kretskortstillverkning), HGL Stockholm (apparattillverkning), HGL Teknik (tekniska konsulttjänster) samt HGL Hong Kong ( Trading- och Holdingbolag i Asien ) Koncernen kommer att omsätta cirka 600 miljoner kronor under år 2001. Läs mer på www.hgl.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/25/20010625BIT00390/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/25/20010625BIT00390/bit0001.pdf