HGL Ronneby försäljningen klar!

HGL Ronneby försäljningen klar! Ytterligare satsning på HGL Total HGL fortsätter utvecklingen av konceptet "HGL Total". Vi har tidigare i år sammanfört vår system -och teknik enhet i Flen till en enhet. För att ytterligare säkra upp vår framtida expansion inom segmentet "system byggnation" tar vi nu nästa steg innebärande att vi samlar alla krafter inom koncernen runt vår verksamhet i Flen, detta innebär att de management -och kapitalresurser vi förfogar över kommer att koncentreras till Flen samt vår verksamhet i Kina. MBO av HGL i Ronneby Vi har tecknat avtal om försäljning av HGL Ronneby AB, fabriken har per den 1:a September i år förvärvats av vårt lokala management Christer Malm och Mats Johansson tillsammans med en finansiär. HGL Ronneby kommer även i framtiden spela en viktig roll i HGL- Total konceptet genom ett samarbetsavtal, dock utan ägande. Vi ser att vi genom denna försäljning av Ronneby får en bra partner i vår strävan att ytterligare satsa på HGL-Total konceptet. De nya ägarna i Ronneby kan koncentrera sina resurser till att ytterligare skärpa konkurrenskraften inomsitt segment. HGL Ronneby HGL Ronneby kommer under sina nya ägare inte att ändra på sitt, sedan 1995, vinnande koncept utan kommer att fortsätta och ytterligare satsa i samma anda. Företaget är i en kraftig expansion som vi bedömer kommer att fortsätta under den närmsta framtiden. Vi nyrekryterar och är i dagsläget drygt 110 anställda. Vi har en bra spridning inom olika marknadssegment och känner att vi står väl rustade inför framtiden. Vi planerar inte något namnbyte i Ronnebyfabriken avslutar VD Christer Malm. HGL Flen HGL koncernen har fattat dessa beslut för att stärka och säkra upp fortsatta satsning på området system och teknik. Med basen i Flen har vi under de senaste åren lagt en mycket intressant grund att växa vidare inom. Vi kommer nu att kunna koncentrera samtliga resurser finansiella som managementmässiga på att erbjuda våra kunder och övriga intressenter runt HGL Flen och Kina en fortsatt samarbetspartner med strävan att alltid möta våra kunders krav. För ytterligare upplysningar kontakta HGLs koncernchef Jan Skoglund på tel: 0708-595271 alt. HGL Ronnebys VD Christer Malm på tel: 0708-674251 HGL startades 1886, med tillverkning och reparation av tröskverk i värmlandsskogarna. Idag är HGL en industrikoncern med två fabriker: HGL Flen (utveckling och systembyggnation), HGL Hong Kong ( Trading- och Holdingbolag i Asien ) samt HGL-Global Kina (precisionsmekanik, höghastighetsbearbetning och sammansättning). Koncernen omsatte 445 miljoner kronor under år 2002. Läs mer på www.hgl.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/04/20030904BIT00250/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/04/20030904BIT00250/wkr0002.pdf