HGL stänger Stockholms fabriken

Report this content

HGL stänger Stockholms fabriken HGL stänger Stockholmsfabriken med ca 40 anställda och flyttar verksamheten till Flensfabriken. Huvudanledningen till denna åtgärd är att vi, i rådande konjunkturläge, ej har lyckats expandera Stockholmsfabriken till den nivå som gör att vi ser en framtid i vår satsning i Stockholm. HGL kommer nu att koncentrera satsningarna och resurserna inom affärsområdet "kompletta produkter" till Flensfabriken. HGL-gruppen är en svensk kontraktstillverkare inom elektronik och mekanik. Koncernen har verksamhet i Flen, Karlskoga, Ronneby, Stockholm och Kina. HGL planerar en börsintroduktion under 2002. För mer information, kontakta Jan Skoglund, koncernchef HGL, telefon: 0708-595 271 HGL startades 1886, med tillverkning och reparation av tröskverk i värmlandsskogarna. Idag är HGL en industrikoncern med fyra fabriker: HGL Karlskoga (precisionsmekanik och höghastighetsbearbetning), HGL Flen (apparattillverkning), HGL Ronneby (paketerad elektronik och kretskortstillverkning), HGL Stockholm (apparattillverkning), HGL Teknik (tekniska konsulttjänster) samt HGL Hong Kong ( Trading- och Holdingbolag i Asien ) Koncernen kommer att omsätta cirka 600 miljoner kronor under år 2001. Läs mer på www.hgl.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/24/20010824BIT00810/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/24/20010824BIT00810/bit0001.pdf