HGL tar ytterligare affärer inom området medicinteknik

HGL tar ytterligare affärer inom området medicinteknik Demetech AB och HGL startar samarbete omfattande produktion av bentäthetsmätare DXL Calscan. Demetech AB har utvecklat en ny, världspatenterad teknik för bentäthetsmätning. Via energidelad röntgen och laser ger DXL-tekniken en mycket tidig och säker diagnos av osteoporos (benskörhet), en idag växande folksjukdom. "Vi valde HGL för deras kunnande inom medicinteknik och sättet att ta ett systemansvar för en komplett produkt", säger Anders Reifeldt, VD Demetech AB. HGL-gruppen är en svensk kontraktstillverkare inom elektronik och mekanik. Koncernen har verksamhet i Flen, Karlskoga, Ronneby, Stockholm och Kina. För mer information, kontakta Jan Skoglund, koncernchef HGL, telefon: 0708-595 271 Anders Reifeldt, VD Demetech AB, telefon: 0733-105 090 HGL startades 1886, med tillverkning och reparation av tröskverk i värmlandsskogarna. Idag är HGL en industrikoncern med fyra fabriker: HGL Karlskoga (precisionsmekanik och höghastighetsbearbetning), HGL Flen (apparattillverkning), HGL Ronneby (paketerad elektronik och kretskortstillverkning), HGL Stockholm (apparattillverkning), HGL Teknik (tekniska konsulttjänster) samt HGL Hong Kong ( Trading- och Holdingbolag i Asien ) Koncernen kommer att omsätta cirka 500 miljoner kronor under år 2001. Läs mer på www.hgl.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/21/20010921BIT00140/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/21/20010921BIT00140/bit0001.pdf