Ny befattning i HGL

Ny befattning i HGL Anders Markstedt tillträder i december befattningen som Direktör affärsutveckling på HGL. Anders Markstedt kommer att ha ansvaret för affärsutveckling och internationalisering av HGL. Anders kommer närmast från en tjänst inom Ericsson Radio Systems AB, Corporate Sourcing som Product Area Manager, Electromechanics & Opto. HGL-gruppen är en svenskt kontraktstillverkare inom elektronik och mekanik. Koncernen har verksamhet i Flen, Karlskoga, Ronneby och Stockholm. HGL planerar en börsintroduktion under 2001. För mer information, kontakta Jan Skoglund, koncernchef HGL, telefon: 0708-595 271 Anders Markstedt, telefon: 0705-571 793 HGL startades 1886 och reparerade då tröskverk i värmlandsskogarna. Idag är HGL en industrikoncern med fyra fabriker: HGL Karlskoga AB (precisionsmekanik och höghastighetsbearbetning), HGL Flen AB (apparattillverkning), HGL Ronneby AB (paketerad elektronik och kretskortstillverkning), HGL Stockholm AB (apparattillverkning) samt HGL Teknik AB (tekniska konsulttjänster). Koncernen kommer att omsätta cirka 400 miljoner kronor under år 2000. Läs mer på www.hgl.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/05/20001205BIT01070/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/2000/12/05/20001205BIT01070/bit0002.pdf