3 och TV4 hjälper dig att hitta rätt i storstadsdjungeln

Report this content

3 och TV4 hjälper dig att hitta rätt i storstadsdjungeln 3 har tecknat avtal med TV4 om att erbjuda sina kunder avancerad information om lokala restauranger, aktuella evenemang och spännande butiker. Det är de populära tjänsterna Allt om Stockholm, Allt om Malmö och Allt om Göteborg som genom 3 kommer att erbjudas direkt i mobilen. Det här är en söktjänst som gör det enkelt att hitta rätt i storstadsdjungeln, och att hålla sig uppdaterad om vad som är på gång. Avtalet rör även en positioneringstjänst som hjälper dig att finna närmaste vägen till restauranger, hotell och olika events. Den nöjeslystna nattmänniskan kan få hjälp att finna den coolaste nattklubben med information om inriktning, öppettider och uppträdanden. Tjänsten är en mobil variant av de populära Allt om-siterna. Här finns allt som är värt att veta om vad som är på gång i de stora städerna, kopplat till positionsbestämning och kartor. Avtalet omfattar även tolv kortfilmer med komikern Felix Herngrens figur "Dan Bäckman", vilka kommer att distribueras 3s mobiler. Att sända sketcher direkt till mobilen är något helt nytt som bara är möjligt via det nya nätet och klart visar vilka möjligheter som finns inom mobil multimedia. - Det här är en komplett informationstjänst anpassad för mobil multimedia, säger Chris Bannister, vd för 3. TV4 har länge tillhandahållit sina populära tjänster Allt om..., och vi är glada att kunna erbjuda dem mobilt. - Genom detta samarbete får vi ytterligare en distributionskanal för våra tjänster, säger Jan Scherman, vd för TV4. Vi är väldigt glada över samarbetet med 3 som är både strategiskt viktigt och långsiktigt. Genom samarbetet kommer 3 och TV4 att kunna erbjuda ett perfekt verktyg för den som vill utforska storstaden. För mer information vänligen kontakta: Kajsa Medin Hansen, vd TV4 Interaktiv, telefon: 0708-38 07 27 Georg Ebert, pressansvarig, 3, telefon: 0733-55 7315 Om 3: 3s ambition är att bli marknadsledande inom mobil multimedia i Skandinavien. I Sverige och Danmark ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och lång erfarenhet från flera relevanta branscher. 3 är helt fokuserat på nästa generations mobilkommunikation. Genom Hutchison Whampoa har 3 världsomspännande räckvidd genom 3G-licenser i Australien, Danmark, Storbritannien, Hong Kong, Irland, Israel, Italien, Sverige och Österrike. Besök oss gärna på www.tre.se. Om TV4 TV4 är Sveriges största tv-kanal. TV4 är en kommersiell kvalitetskanal, med cirka 800 anställda, som sänder till hela svenska folket och har ambitionen att göra Sveriges populäraste tv-program. TV4 omsätter årligen cirka 2,2 miljarder kronor och är sedan 1994 noterat på Stockholmsbörsens A-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/17/20021217BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/17/20021217BIT00010/wkr0002.pdf