Hi3G och Telia tecknar avtal om samutnyttjande av master för 3G

Hi3G och Telia tecknar avtal om samutnyttjande av master för 3G Hi3G och Telia Mobile har ingått ramavtal gällande inplacering av 3G- antenner och annan utrustning i varandras master. - Detta är en viktig milstolpe för utbyggnaden av 3G i Sverige. Operatörerna samverkar för att minska antalet nya master och för att ge Sverige tillgång till den nya 3G infrastrukturen på ett kostnadseffektivt sätt med ett minimum av miljöpåverkan, säger Jörgen Askeroth, CTO Hi3G. För mer information vänligen kontakta: Niclas Lilja, informationschef, Hi3G Telefon: +46 (0) 7 33 55 70 90, e-post: niclas.lilja@hi3gaccess.se Hi3G:s ambition är att bli ledande på den skandinaviska 3G-marknaden, genom att under namnet 3 erbjuda attraktiva och innovativa mobila multimediatjänster. Hi3G har 3G-licenser i Sverige och Danmark och är ett renodlat 3G-bolag vilket ger fokus och styrka. Bolaget ägs av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%), som båda besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Hi3G bygger sitt erbjudande tillsammans med andra Hutchison Whampoabolag som innehar 3G- licenser i Australien, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Storbritannien och Österrike. För mer information vänligen besök www.hi3gaccess.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/06/20020906BIT00490/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/06/20020906BIT00490/wkr0002.pdf