Report this content

Hi3G sponsrar svensk fotboll samt köper rättigheterna att visa innehåll via mobila terminaler Idag presenterar Hi3G att bolaget slutit ett avtal med ISPR om sponsring av Allsvenskan, Damallsvenskan, Superettan och Svenska Cupen. Som del av avtalet erhåller Hi3G de exklusiva rättigheterna att sända innehåll till mobila terminaler från dessa serier samt från svenska landslagens hemmamatcher och svenska hemmamatcher i UEFA cupen. Enligt avtalet har Hi3G de exklusiva rättigheterna för alla mobila teknologier inklusive GSM och UMTS från mars 2002 till oktober 2005. Dessa rättigheter möjliggör för Hi3G att mobilt sända utdrag och annat innehåll från matcher i dessa serier till sina 3G-kunder i Sverige. Avtalets villkor har inte offentliggjorts. Hi3Gs kunder i Sverige kommer att kunna se utdrag ur matcher i serierna från sin mobila terminal. Bland annat kommer Hi3G att visa urval av mål, direkt efter att de gjorts, matchsekvenser, kommentarer, arkivmaterial, bilder, matchresultat, målgörare och serietabellerna. -Vi arbetar med att sätta samman ett lockande utbud av mobila tjänster för våra kunder. Sport är ett av flera områden där vi satsar därför att vi tror att våra kunder kommer att uppskatta att komma närmre sina favoritlag via sin mobila terminal. Fotboll är en av Sveriges populäraste sporter och vårt framtida varumärke kommer att stärkas av att förknippas med denna positiva kraft, säger Chris Bannister VD Hi3G. Vi inbjuder till ett pressmöte idag klockan 11.00 på Hi3Gs kontor på Tegeluddsvägen 80. Närvarande från Hi3G är Tony Mendes (ansvarig för innehåll) och Niclas Lilja (informationschef). För mer information vänligen kontakta: Niclas Lilja, informationschef, Hi3G Telefon: +46 (0) 7 33 55 70 90, e-post: niclas.lilja@hi3gaccess.se Hi3G är innehavare av UMTS licens i Sverige och Danmark och har som ambition att bli en ledande mobil multimediaoperatör med attraktiva och innovativa tjänster. Bolagets styrka är att det är ett renodlat 3G- bolag, utan något arv från gamla tekniker som GSM. Hi3G expanderar snabbt, stärkta av dess ägare Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%), som bägge besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoagruppen samarbetar bolaget med innehavare av 3G licenser i Australien, Israel, Italien, Storbritannien, och Österrike. För mer information, vänligen besök www.hi3gaccess.se ISPR Nordic är del av KirchSport som är världsledande inom TV- rättigheter till sportsändningar och rättigheter till varumärken. Företaget finns i över 180 länder. ISPR har också nära kontakt med över 200 etermedieföretag och erbjuder täckning av idrottsevenemang till TV- stationer som till exempel Canal+, ESPN/Star Sports, och ART. ISPR är Svenska Fotbollsförbundets exklusiva agent för audiovisuella rättigheter samt exklusiv agent för varumärket Allsvenskan. För mer information, vänligen besök www.ispr.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/16/20020115BIT01030/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/16/20020115BIT01030/bit0001.pdf