Sångerskan Frida Öhrn aktuell med nya singeln The call

Report this content

År 2014 tog Frida Öhrn sina första steg som soloartist med debutsingeln What are you waiting for, och senare samma år släpptes EP:n Bang Bang, som gick under namnet ÖHRN. Här omges Fridas fantastiska röst och melodier av ett elektroniskt landskap, med en ljudbild där Massive Attack och Björk möter åttiotalets syntpop och modern svensk electropop i en omedelbar mix. Euforiskt, uppmanande och drabbande.

Den nya singeln The Call kommer att finnas på Spotify den 9 oktober - samma dag som Frida också kommer att premiärspela låten på KB-klubben i Scalateaterns källare och fira släppet. The Call är en del i en kommande EP som släpps under ÖHRN. Låten är skriven av trion Niklas Lind, Per Björling och Johan Sandborgh.

Frida Öhrn driver det egna skivbolaget Eaglebrain.

Vilka är då KLUBBN?

Niklas Lind- musiker och låtskrivare som har släppt ett antal album och senast singeln Revolt. Som musiker och trummis  tillhör han den klick som spelat med allt från Robyn till Eagle Eye och ja - de flesta.

Per Björling- Basist och producent/låtskrivare som är i TV mest hela tiden. I Allsång på Skansen, Så ska det låta, Tack för musiken mm. Under sommaren var han basist på GES turné, och han har en mängd större turnéer bakom sig.

Johan Sandborgh- musiker, producent och låtskrivare. Har arbetat som låtskrivare i 15 år, med mycket kommersiell komposition. Har bl.a skrivit låtar till många större reklamproduktioner. Har sin bakgrund i gränslandet mellan visa och soul.

Tillsammans är de tre ovan grundare av KB-klubben som är en musikklubb som har blivit en central del i Stockholms musikliv.

Följ Frida Öhrn på Instagram @o_h_r_n samt på det digitala pressrummet
Cisiondär även bilder kan laddas ner: http://news.cision.com/se/frida-ohrn

Bilder finns även att ladda ner här.

För frågor eller mer information, vänligen kontakta:
Magdalena Höglund, Presskontakt, Highland PR
Tel: 0733 338840 eller