Daniel Oelker informationsdirektör för Hilding Anders

Hilding Anders, världens ledande sängtillverkare utanför USA, har rekryterat Daniel Oelker som informationsdirektör. ”Bolaget förbereder sig gradvis för en mera publik miljö och tillsättningen av en erfaren informationsdirektör är ett steg till i denna riktning”, säger VD Anders Pålsson. ”Daniel Oelkers huvuduppgift kommer att bli att profilera koncernen mera proaktivt mot omvärlden än vi har gjort hittills”, förtydligar Anders Pålsson.

Daniel Oelker, som tillträder sin tjänst 1 januari 2011, har haft en rad informations­chefsbefattningar genom åren i PLM/Rexam, SCA Hygiene Products samt senast för Thulekoncernen. ”Daniel har en ytterst gedigen internationell bakgrund och förfogar över den nödvändiga drivkraften för att kunna utveckla informationsfunktionen vidare inom koncernen”, avslutar Anders Pålsson.

”Hilding Anders mål är att erbjuda konsumenter runtom i världen en god natts sömn. Min roll kommer att bli att föra fram kärnan av denna vision tydligare i enlighet med koncernens strategi. Detta är en stor utmaning och en mycket spännande uppgift”, säger Daniel Oelker.

Daniel Oelker (49) har en utbildning som snickare, journalist, Masters i kommunikationsvetenskap samt Executive MBA. Efter inledande år inom konsultbranschen har Daniel Oelker sedan 1997 arbetat i större publika eller private equity ägda bolag.

För mera information, vänligen kontakta

Anders Pålsson, VD och koncernchef Hilding Anders International AB,
+46 40 665 67 00

Daniel Oelker, tillträdande informationsdirektör Hilding Anders,