Gunnar Johansson ny VD för Hilding Anders

Gunnar Johansson, 55, har utsetts till styrelseledamot och ny VD i Hilding Anders-koncernen. Gunnar Johansson ersätter Anders Pålsson som har beslutat att avgå från sin post efter nio år som VD för bolaget. Förändringen träder i kraft i dag.

"Vi är mycket glada över att kunna välkomna Gunnar Johansson som ny styrelseledamot för Hilding Anders. Vi är övertygade om att hans referenser och bakgrund är idealiska för den nästa fas i bolagets utveckling. Hans främsta uppgift kommer att bli att kombinera organisk tillväxt på mogna marknadner med förvärv på tillväxtmarknader", kommenterar Fredrik Arp, styrelsens ordförande. "Hilding Anders är ett utmärkt företag med ett bra team och jag vill tacka Anders Pålsson för hans engagemang och bidrag för bolaget under de senaste åren", avslutar Fredrik Arp.

Gunnar Johansson är norsk medborgare och kommer inledningsvis att verka som tillförordnad VD. Gunnar Johansson har arbetat hela sin karriär i globala konsumentföretag, mellan åren 1981 till 2009 för SCA och senast som ansvarig för SCA’s Hygiene Category, som omsatte över SEK 50 miljarder. Gunnar Johansson kommer att vara baserad i Malmö på Hilding Anders huvudkontor.

"Jag kommer nu till ett företag som är marknadsledare och har en tydlig ambition såväl förnya som konsolidera branschen. Jag uppfattar Hilding Anders som mycket väl positionerat för en stark tillväxt och jag ser fram emot att skapa mervärde för anställda, kunder och investerare under de närmaste åren", säger Gunnar Johansson.

För ytterligare information kontakta:

Daniel Oelker, Kommunikationsdirektör Hilding Anders International AB
mailto