Hilding Anders fortsätter att expandera och förvärvar den franska sängtillverkaren Timbo

Förvärvet av sängtillverkaren Timbo förstärker Hilding Anders position i Frankrike.

Hilding Anders har förvärvat samtliga aktier i den franska sängtillverkaren Timbo, med säte i Lusigny Sur Barse utanför Paris. Företagets omsättning 2006 uppgick till SEK 160 miljoner. Förvärvet av Timbo förstärker Hilding Anders position på den franska marknaden.

Timbo etablerades 1983 och har sedan dess vuxit till att bli en av de ledande sängtillverkarna i Frankrike. Företaget tillverkar sängramar i samtliga prissegment och kommer därmed att komplettera Hilding Anders övriga två franska sängtillverkare, André Renault och Wifor.

– Frankrike är en av Hilding Anders största marknader och det är viktigt för oss att säkra och förstärka vår marknadsposition där, säger Anders Pålsson, VD och koncernchef på Hilding Anders. Med Timbo i vår koncern kommer vi att kunna utveckla hållbara koncept och exklusiva kollektioner för våra kunder i Europa.

Timbo är det fjärde förvärvet som Hilding Anders gör under 2007 och är en del av en omfattande expansionsstrategi.

– Hilding Anders fortsätter sin expansion med målet att bli en av världens ledande säng- och madrasstillverkare, fortsätter Ander Pålsson. Genom att utöka våra marknadsandelar på en av Europas största marknader handlar vi enligt denna strategi, avslutar Anders Pålsson.