Hilding Anders sängar bäst i test

I en nyligen utförd test av det oberoende institutet Testfakta, fick samtliga sängar som producerats av Hilding Anders höga betyg. Koncernens satsningar inom kvalitet, innovation och service fortsätter.

Testfakta har testat åtta mjuka sängar i prisspannet 6000 till 22 000 kronor, både vad gäller bekvämlighet och hållbarhet. Hilding Anders premiumvarumärke Ekens, blev vinnare i testen, och fick därmed bättre betyg än både Hästens och Dux. Stjärnbädden, koncernens varumärke i ekonomisegmentet, fick också en god placering jämfört med konkurrenterna i samma prissegment. Sängarna som producerats av Hilding Anders på kunders uppdrag, som Jysks DreamZone och Mios Comfort, fick även goda betyg jämfört med konkurrensen.

”Det är mycket glädjande att koncernens produkter får så pass höga resultat i ett test av detta slag som Testfakta utfört”, kommenterar Anders Pålsson, VD och koncernchef på Hilding Anders. ”Det är ett kvitto på att våra satsningar inom kvalitet, innovation och hög service gett utslag och därmed mervärde åt både kunder och slutkonsumenter.”

Hilding Anders tillverkar sängar i samtliga prissegment, både genom egna varumärken och genom private label.

”Sedan drygt två år har vi arbetat med att förtydliga och stärka Hilding Anders varumärke. Som en av de största sängtillverkarna i världen är det självklart att kvalité, hög service och innovationskraft ska vara synonymt med vårt varumärke. Det har varit ett intensivt arbete som nu visat resultat i en oberoende undersökning. Det sporrar ytterligare och för oss vidare i vår strävan ”att ge världen en god natts sömn”, vilket är Hilding Anders vision för framtiden, avslutar Anders Pålsson.

För mer information om sängtestet, vänligen besök www.testfakta.se

För mer information om Hilding Anders, vänligen besök www.hildinganders.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anja Trägårdh, Informationschef, Hilding Anders
E-mail: anja.tragardh@hildinganders.se