Hilding Anders stödjer Rosa Bandet globalt

​Hilding Anders har gått in som global sponsor till Rosa Bandet. Genom specialframtagna sängar, bäddmadrasser och kuddar, där en del av försäljningspriset oavkortat går till Rosa Bandet, vill koncernen bidra till att sprida ökad kännedom om bröstcancer.

Den 1 oktober markerar starten för Hilding Anders satsning kring att stödja Rosa Bandet. Hilding Anders har bland annat tagit fram en bäddmadrass särskilt för Rosa Bandet. För varje såld madrass skänks en del av intäkten till forskning kring bröstcancer. Madrassen säljs hos flera av Hilding Anders återförsäljare i Europa och Asien.

I Storbritannien har en rosa säng tagits fram, och på flertalet marknader kompletteras utbudet med Rosa Bandet-kuddar.

“Vår vision är att ge världen en god natts sömn. Genom vårt stöd till Rosa Bandet globalt hoppas vi kunna bidra till att världen också mår lite bättre, säger Anders Pålsson, VD och koncernchef på Hilding Anders. ”God sömn har en positiv inverkan på den allmänna hälsan och det budskapet vill vi försöka sprida med den här kampanjen”.

För att se Hilding Anders hemsida, vänligen besök www.hildinganders.se.

För mer information om var Hilding Anders bäddmadrass går att finna, vänligen besök www.hilding.nu.

För mer information om Cancerfonden i Sverige och Rosa Bandet, vänligen besök www.cancerfonden.se.

För att läsa med om Pink Ribbon Globalt,  vänligen besök www.pinkribbon.org.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anja Trägårdh, Informationschef, Hilding Anders

E-mail: anja.tragardh@hildinganders.se

Hilding Anders grundades 1939 i Bjärnum i Skåne och har utvecklats till att idag vara Europas, Rysslands och Asiens ledande säng- och madrass­tillverkare. Huvudkontoret är numera beläget i Malmö och koncernen ägs av de brittiska investmentbolagen Candover och MezzVest.Genom ca 30 dotterbolag äger koncernen ett 20-tal starka sängvarumärken som säljs i Europa och Asien. Hilding Anders bedriver även en omfattande produktion för ett flertal kända internationella möbelvaruhus. Koncernen har ca 6300 anställda och är närvarande på 27 europeiska och 13 asiatiska marknader. Omsättningen 2009 uppgick till SEK 6,7 miljarder pro forma.

Taggar: