MTRs presschef Claes Nyberg går till Hill+Knowlton Strategies

Report this content

MTRs pressschef Claes Nyberg byter till byråsidan och ansluter till Hill+Knowlton Strategies efter årsskiftet. Med en lång erfarenhet av samhällsfrågor, infrastruktur och utbildning kommer Claes att ytterligare stärka H+Ks Public Affairs- och kriserbjudande.

- Jag är oerhört glad över att välkomna Claes till oss. Han har en lång erfarenhet och är en mycket viktig pusselbit för oss när vi växer. Hans kompetens matchar bra till flera av de nya uppdragen vi har vunnit, säger Jenny Åström vd Hill+Knowlton Strategies.

Claes har under lång tid varit aktiv i flera organisationer, både på lokal, nationell och internationell nivå. Han har bland annat varit ordförande för Sveriges Förenade studentkårer, ordförande för Stockholm Pride och styrelsemedlem i RFSL. Han sitter i kommunfullmäktige för Centerpartiet i Stockholms stad och är även ordförande för Centerpartiets HBTQ-nätverk.

- Det känns helt rätt för mig att återvända till byråvärlden. Hill+Knowlton Strategies var mitt förstahandsval då de har en bra strategisk höjd, samtidigt som jag får jobba brett med samhällsfrågor, säger Claes Nyberg.

Claes har även varit konsult i egen firma, vd för Friskolornas Riksförbund, presschef för Lärarförbundet och kommunikationskonsult på JMW (nu JMWGolin).

För mer information, vnänligen kontakta:

Jenny Åström, vd
Jenny.Astrom@hkstrategies.com

Citat

Jag är oerhört glad över att välkomna Claes till oss. Han har en lång erfarenhet och är en mycket viktig pusselbit för oss när vi växer. Hans kompetens matchar bra till flera av de nya uppdragen vi har vunnit.
Jenny Åström, vd Hill+Knowlton Strategies
Det känns helt rätt för mig att återvända till byråvärlden. Hill+Knowlton Strategies var mitt förstahandsval då de har en bra strategisk höjd, samtidigt som jag får jobba brett med samhällsfrågor.
Claes Nyberg