Skandinaviens största Hilti-butik öppnar i Arlöv

Hilti flyttar sin butik i Lund till Arlöv och ökar därmed kapacitet, produktsortiment och tillgänglighet.

Det har funnits stor efterfrågan från våra kunder att etablera en butik i Arlöv med närhet till vårt centrallager. Vi har under en längre tid tittat på lokaler och möjligheter och nu blir det äntligen verklighet!”, kommenterar Gustav Lindberg, Retail Manager i Sverige.

Satsningen på Skandinaviens största Hilti-butik innebär stor bredd i produktsortimentet, testytor med fantastiska möjligheter att testa innovationer och rådgivning från butikssäljare. Butiken i Arlöv öppnar den 8 juni och är placerad på Hammarvägen 2, vilket är ca en minut från trafikplats Burlöv och ca två minuter från trafikplats Kronetorp Södra.

Branschledande helhetslösning

Hiltis direktförsäljande affärsmodell med 175 egna utesäljare och 13 butiker innebär att bolaget har direktkontakt med slutkunderna utan mellanhänder. Via verkstaden i Arlöv tillhandhålls en unik verktygservice där över 98 % av verktygen repareras samma dag som de anländer. Genom digitala tjänster såsom inventariehantering och eget tekniskt centrum med ingenjörsupport, erbjuder Hilti en unik helhetslösning som möjliggör ökad produktivitet och i slutändan bättre lönsamhet för dig som kund.

- Här skiljer vi oss definitivt från våra konkurrenter, säger Anders Espe Kristensen, VD Hilti Sverige.

Hilti är dessutom ledande inom branschanpassade utbildningar för yrkesarbetare, platschefer och arbetsledare. I dagsläget innefattar utbildningsportföljen sex arbetsmiljöutbildningar med fokus på kvartsdamm, vibrationer, kemiska arbetsmiljörisker samt motorkap- och vinkelslipshantering.

Kontaktinformation:

Gustav Lindberg

Retail Manager Sweden
gustav.lindberg@hilti.com

Hilti finns i mer än 120 länder med 30 000 anställda och är världsledande på att utveckla, tillverka och marknadsföra högkvalitativa produkter och tjänster som skapar mervärde för professionella kunder inom byggbranschen. Hilti Svenska AB, med ca 500 medarbetare och huvudkontor i Malmö, har en direktsäljande kår med ca 170 fältsäljare, 25 innesäljare och 13 butiker mellan Malmö och Umeå. Hilti har blivit utsedd till Sveriges Bästa Arbetsplats av Great Place to Work 2014, 2015, 2016, 2018, 2019 samt 2020.