NK Classic Home introducerar japanska Uchino i Sverige

Report this content

NK Classic Home introducerar det japanska märket Uchino, som den allra första återförsäljaren i Sverige. Uchino tillverkar badtextilier och skönhetsprodukter.

NK Classic Home adderar inredningssortimentet med handdukar tillverkade av det japanska märket Uchino. Handdukarna är gjorda av ett fint, mjukt spunnet garn och har en hög absorption.

Uchino är ett japanskt företag som tillverkat högkvalitativa badrumstextilier sedan 1946, och har under åren samarbetat med prestigefyllda märken som Yves Saint Laurent och Pierre Cardin. Uchino har tilldelats certifieringen Class 1 Oeko-Tex Standard 100 och använder endast hållbara naturliga material i produkterna som ekologisk odlad bomull samt ört- och mineralfärger.

Uchinos produkter finns endast till försäljning hos ett fåtal butiker i Europa och nu har vi glädjen att även presentera det på NK Classic Home.

För mer information, vänligen kontakta:
Annica Högström, VD och Creative manager, NK Classic Home
Mob: 0708-53 68 98
E-post: annica.hogstrom@himla.se

NK Classic Home erbjuder ett noga utvalt inredningssortiment bestående av bl a heminredning, heminredningstextilier, keramik, porslin och möbler. Här presenteras de senaste trenderna, samtidigt som det tilltalar våra känslor i form och färg. Varumärken som är representerade är ledande inom branschen, och NK Classic Home arbetar gärna med svenska leverantörer samt lyfter fram svensk design och tillverkning. Classic Home ägs av Himla AB. www.nk.se

Taggar: