HinnerInteHinnerDu.se sprider fenomenet springschas över Sverige!

Report this content

Efter framgången i Stockholm, Göteborg och Skåne expanderar nu mötesplatsen HinnerInteHinnerDu.se stort och öppnar i sju nya städer. HinnerInteHinnerDu låter folk med fulla almanackor och lite tid få hjälp av vanliga privatpersoner med mer tid över och som gärna hjälper till. Som ett BLOCKET fast för småärenden.

Historien börjar med en tung begagnad frys och slutar med en unik affärsidé. – Jag hade köpt en frys på annons och behövde hjälp att få upp den till min lägenhet, berättar Sara Ohlsson. – En flyttfirma ville ha drygt 800 kr för 15 minuters arbete. Då bestämde jag mig för att starta servicenätverket HinnerInteHinnerDu.se som till överkomliga priser hjälper folk att få saker gjorda.
– Säkert finns det fler som har samma problem tänkte jag, och även många som helt enkelt inte får tiden att räcka för allt som ska uträttas. Sajten knyter ihop personer som behöver hjälp med något – ett ärende eller en tjänst – med privatpersoner som vi kallar springschasar, och som gärna hjälper till att få jobbet gjort, förklarar Sara Ohlsson, upphovskvinnan bakom HinnerInteHinnerDu.se.
Hämta paket och rasta hunden
– Ärendena kan handla om allt från att hämta på kemtvätten, köra till tippen, kratta löv, lämna en sista-minuten-present, montera möbler och rasta hunden, till att springa och köpa matingredienser när gästerna står för dörren. Som beställare väljer du själv hur mycket du är beredd att betala för jobbet. Då vi endast förmedlar tjänsten, ungefär som Blocket.se, görs affären upp direkt mellan den som köper tjänsten och springschasen.

Växande nätverk över Sverige
Ärendena utförs av personer med tid över som vill tjäna en extraslant på att hjälpa andra. Samtliga har blivit godkända för att få vara med i nätverket. HinnerInteHinnerDu.se är baserat i Malmö, men servicenätverket finns även i Stockholm, Göteborg, Helsingborg och Lund i dagsläget och öppnar nu upp i sju nya städer:Uppsala, Jönköping, Linköping, Falkenberg, Halmstad, Västerås och Örebro.

Sara Ohlsson, grundare och VD

tel: 0760-518131

sara@hinnerintehinnerdu.se

Sara Ohlsson är systemvetare. Innan hon startade HinnerInteHinnerDu.se arbetade hon som IT-konsult och på H&M IT.
För mer information, välkommen att kontakta Sara Ohlsson, tel: 0760-518131 Adress: MINC, Anckargripsgatan 3, 21119 Malmö.

E-post: sara@hinnerintehinnerdu.se

www.facebook.com/HinnerInteHinnerDu