ANNA KLEINE - NY VD FÖR HiQS DOTTERBOLAG I SKÅNE

Anna Kleine utses till ny VD för HiQ Skåne. Hon tillträder omgående och skapar ett nytt starkt team för HiQ i Öresundsregionen.

Anna Kleine har sedan år 2003 arbetat mycket framgångsrikt som affärsområdeschef och säljare på HiQ. Tillsammans med övriga medarbetare i bolaget har Anna varit med och utvecklat HiQ till ett av de mest framgångsrika bolagen i regionen.

- Anna har lång erfarenhet och mångårig rutin av att vara ledare och förebild på HiQ. Hon kommer att på ett bra sätt ta över ansvaret och utveckla vår fina verksamhet, säger Lars Stugemo, Koncernchef på HiQ.

- Tillsammans med alla mina duktiga kollegor i bolaget fortsätter vi att bredda kundbasen och utveckla vår position på marknaden med nya spännande erbjudanden. Jag ser också fram emot att utveckla samarbetet med övriga HiQ. Vi satsar bland annat på ett nära samarbete med HiQ i Västsverige som har spetskompetens inom web, mobilitet och digitalisering. Det ska bli riktigt kul att ta sig an nya uppgifter och utmaningar, säger Anna Kleine.

- Web, mobilitet och digitalisering är områden som vi på HiQ växer oss allt starkare inom. Jag ser fram emot att bidra med kunskap och kompetens i uppbyggnaden av nya erbjudanden i Öresundsregionen, parallellt med min roll som VD för HiQ Göteborg, säger Jerker Lindstén.

- Jon Carvell lämnar sin befattning som VD för HiQ Skåne på eget initiativ. Han har varit en stor tillgång för HiQ genom åren och bidragit till att bygga upp HiQ Skåne till vad vi är idag. Vi tackar Jon för de fina insatser han har gjort för HiQ och önskar honom lycka till med framtida utmaningar, säger Lars Stugemo.

- Denna satsning innebär att vi kommer att behöva fortsätta rekrytera. Vi ska fortsätta bygga det bästa bolaget för kunder och anställda, avslutar Stugemo.

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. +46 8 588 90 000

Peter L. Häggström, Informationschef HiQ, tel. +46 8 588 90 000, +46 704 200 103

HiQ förenklar och förbättrar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1 300 anställda och har kontor i Norden och i Ryssland. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information besök www.hiq.se