GUNNEL DUVEBLAD NY STYRELSEORDFÖRANDE I HiQ

På gårdagens årsstämma i HiQ International AB valdes Gunnel Duveblad till ny styrelseordförande. Gunnel Duveblad har varit styrelseledamot i HiQ sedan 2007 och efterträder Anders Ljungh som efter 13 år som styrelsens ordförande avböjt omval.

- Jag vill tacka Anders Ljungh för ett otroligt gott arbete. Vi har jobbat tillsammans i många år och han har varit en nyckelperson i HiQs framgångsrika resa. Jag vill också välkomna Gunnel Duveblad till hennes nya roll. Jag har stort förtroende för Gunnel och ser fram emot att fortsätta arbeta tillsammans, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.

Gunnel Duveblad har mångårig operativ erfarenhet i branschen med ledande befattningar inom EDS och IBM, på nordisk och europeisk nivå. I dag är Gunnel Duveblad styrelseordförande i bl.a. Team Olivia AB, Global Scanning A/S och stiftelsen Ruter Dam, samt styrelseledamot i bl.a. PostNord, Dustin och Sweco.

- Jag är stolt och hedrad över förtroendet. Jag har haft förmånen att arbeta med HiQ i många år och ser fram emot att göra det än mer intensivt. Vi har bara sett början på de möjligheter som tekniken skapar och jag är övertygad om att HiQ-medarbetarna, med sin passion och sin drivkraft att förenkla, kommer att fortsätta driva utvecklingen, säger Gunnel Duveblad.

HiQ startade 1995 med fokus på tekniktunga uppdrag inom telekom och försvar. I takt med kundernas behov och den digitala utvecklingen har bolaget breddat sig och HiQ är i dag en ledande aktör inom hela spektrat av teknik, människa och affär. Uppdragen sträcker sig från R&D till digitalt och tillbaka, där HiQ kan leverera både det teknikintensiva och det som rör strategi, design och marknadskommunikation.

- HiQ är ett häftigt bolag med en imponerande bredd. En bredd som behövs när digitaliseringen nu slår igenom inom alla områden och branscher. Teknik ska användas till att skapa värde, lösa problem och förenkla för människor – precis det som HiQ står för, avslutar Gunnel Duveblad.

HiQs styrelse består i sin helhet av Gunnel Duveblad, Ken Gerhardsen, Ulrika Hagdahl, Erik Hallberg, Johanna Fagrell Köhler, Raimo Lind och Lars Stugemo.

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. 08-588 90 000

Jenny Normark Sperens, Marknads- och informationschef, HiQ, tel. 0734-431 007