HiQ BLIR STRATEGISK PARTNER TILL SKATTEVERKET

HiQ tecknar ramavtal avseende konsulttjänster med Skatteverket, Kronofogden och E-legitimationsnämnden. Det tvååriga ramavtalet innebär ett strategiskt samarbete där HiQ bidrar med både innovationsförmåga och teknisk kompetens.

- Skatteverket är en av världens bästa och mest moderna myndigheter, och en av HiQs absolut viktigaste kunder. Som strategisk partner får HiQ nu möjligheten att hjälpa Skatteverket att bli ännu effektivare och att ta fram ännu smartare tjänster, säger Magnus Gudéhn, VD på HiQ i Stockholm.

Avtalets totala värde beräknas uppgå till omkring 400 miljoner kronor per år. HiQ har valts som en av ett fåtal leverantörer.

- Vi är självklart stolta över förtroendet och ser fram emot att fortsätta bidra till att förenkla miljontals svenskars kontakt med myndigheterna. Innovation finns i HiQs DNA och vi har hjälpt bland annat Skatteverket att modernisera och digitalisera sina tjänster i många år. Det ska vi nu fortsätta göra, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. +46 8 588 90 000

Magnus Gudéhn, VD HiQ Stockholm, tel. +46 704 200 082

Peter Lindecrantz, Informations- och marknadschef, HiQ, tel. +46 704 200 103

HiQ förenklar och förbättrar livet för människor genom lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har omkring 1 400 anställda och har kontor i Norden och i Ryssland. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information besök www.hiq.se