HiQ EFFEKTIVISERAR ULEÅBORGS STAD MED NYTT INTRANÄT

HiQ utvecklar det nya intranätet samt virtuella arbetsytor för Uleåborgs stad (City of Oulu). Syftet är att förenkla och förbättra medarbetarnas arbetsprocesser, genom att erbjuda enkel åtkomst till information, verktyg och tjänster som är nödvändiga i det dagliga arbetet. Detta i sin tur kommer att effektivisera hela organisationen.

- Under senare år har vårt arbete blivit allt mer digitaliserat och vår arbetsmiljö har därför genomgått betydande förändringar. Intranätet är en central tjänst som guidar våra anställda till att använda rätt verktyg för rätt syfte samt förbättrar kommunikationen inom organisationen. Vi behöver en proaktiv partner som klarar villkoren för ett långsiktigt samarbete och som kan stödja anpassningen av systemet efter våra ständigt föränderliga behov, säger Juhani Heikka, Uleåborgs stads IT-chef.

HiQ har hjälpt många kunder i offentlig sektor att effektivisera sina affärsprocesser och sin kommunikation, samt att skapa moderna e-tjänster som gynnar både kundens anställda och medborgarna.

- Vi jobbar med att förenkla människors liv, så även i detta projekt. Under de senaste åren har vi förbättrat vårt SharePoint-kunnande och fokuserat på att möjliggöra nya arbetssätt. Vi ser fram emot att använda vår erfarenhet för att skapa den bästa möjliga lösningen för Uleåborgs stad, säger Jukka Rautio, VD för HiQ Finland.

Uleåborg är norra Finlands huvudstad. Stadsregionen, med mer än 200 000 invånare, är till invånarantalet Finlands femte största stad och norra Skandinaviens största centrum.  Uleåborgsregionen är känd som ett betydande kompetenscenter och har dessutom ett rikt och mångsidigt kulturliv.

Jukka Rautio, VD för HiQ Finland, tel +358 40 827 1142

Peter L. Häggström, Informationschef HiQ, tel. +46 704 200 103

HiQ förenklar och förbättrar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1 300 anställda och har kontor i Norden och i Ryssland. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information besök www.hiq.se