HiQ expanderar inom IP-TV genom en ny viktig order från Dreampark

HiQ har fått ett nytt uppdrag av Dreampark AB där HiQ stärker Dreampark avseende utveckling av en IP-TV-portal. Den nya portalen ska innehålla flera nya funktioner där HiQs expertis inom avancerad mjukvaruutveckling och kommunikation kommer väl till pass.

- Dreampark är ledande inom sitt område med flest installationer i Europa och ligger i framkant när det gäller IP-TV. HiQ har lång erfarenhet från projekt kopplat till IP-TV-utveckling samt mjukvaruutveckling. Vi är stolta över förtroendet och hoppas på ett långt och gott samarbete, säger Patrik Holm VD på HiQ Ace AB i Linköping.

Den nya portalen ska innehålla flertalet grafiskt avancerade funktioner för användning på såväl äldre som nyare TV-boxar. Därför är det av största vikt att funktionerna är så prestandaeffektiva som möjligt.

- Att valet föll på HiQ som partner beror dels på deras kombination av målmedvetenhet och flexibilitet samt med deras långa tekniska erfarenhet och kunnande. Sammantaget är allt detta viktiga förutsättningar för att lyckas i detta uppdrag, säger Per Skyttvall VD på Dreampark.

- HiQ har avsatt två projektteam varav ett är stationerat på Dreamparks kontor i Linköping och ett på HiQs kontor i Stockholm.

Det går bra för vår verksamhet i Linköping. Under kort tid har vi nyanställt ett tiotal personer och vi söker ständigt nya medarbetare då vi har hög efterfrågan, säger Patrik Holm.

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel: +46 8 588 90 000
Patrik Holm, VD på HiQ Ace AB i Linköping, tel: + 46 708 449 976
Anna Jennehov, Informationschef HiQ, tel: +46 8 588 90 049, 070-4200 049

HiQ är ett IT- och managementkonsultföretag som arbetar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1 000 anställda med kontor i Norden och Östeuropa. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm midcap. För mer information, besök www.hiq.se.