HiQ får nya ramavtal från danska SKI

HiQ har valts ut av danska SKI (Statens og Kommunernes Indkøbs Service) som en av de leverantörer inom IT-konsulttjänster som får ramavtal 2009 (SKI 02.15). Ramavtalen är totalt värda 1,4 miljarder danska kronor på årsbasis och ger danska offentliga sektorn möjlighet att snabbt och kostnadseffektivt köpa in olika typer av IT-tjänster. Sedan tidigare är HiQ även utvald som leverantör inom ramen för SKI 02.18 – ett ramavtal som omfattar utveckling av IT-system, IT-projekt och support.

- Vi är för första gången utvalda som leverantör till SKI, vilket innebär många nya möjligheter för oss på HiQ. Den danska regeringen har en tydlig vision kring den offentliga sektorns IT-strategi – en strategi som täcker såväl digitalisering av den offentliga sektorn liksom att sätta Danmark på kartan när det gäller Grön IT, säger Lise Jonasen, VD på HiQ i Danmark.

- Ramavtalen är viktiga kvitton för oss och ett bevis på vår nordiska styrka inom offentlig sektor. Vi fortsätter att bygga upp ett starkt erbjudande till våra befintliga och nya kunder i detta segment och jag ser framemot nya affärer under 2009, säger Lars Stugemo, koncernchef HiQ.

Ramavtalet SKI 02.15 täcker IT-konsultjänster och HiQ är kvalificerat att leverera tjänster inom 20 av de 21 områden som avtalet innehåller. Ramavtalet SKI 02.18 täcker alla typer av IT-projekt och HiQ är kvalificerat att leverera IT-tjänster inom: Hälsa/Sjukvård, Finans, Fastigheter, Transport och infrastruktur, Ledning, It-arkitektur, IT-säkerhet och IT-infrastruktur.

Om SKI
Statens og Kommunernes Indkøbs Service (SKI) är en service- och inköpsorganisation som jobbar med den danska offentliga sektorn och har som mål att skapa värde för leverantörerna och den offentliga sektorn genom en förenklad upphandlingsprocess som både ger köpare och säljare möjlighet till samordning för bättre och mer attraktiva priser.

Lise Jonasen, Managing Director HiQ København A/S, tel. +45 5122 5443
Annika Billberg, Informationschef HiQ. tel: 08-588 90 015, 0704-200 103