HiQ FÖRENKLAR FÖR VÄSTSVENSKA INDUSTRI- OCH HANDELSKAMMAREN

HiQ har i sitt arbete med Västsvenska Industri- och Handelskammaren utvecklat deras webbsida och gjort den mer användarvänlig och till en digital mötesplats för deras medlemmar.

Arbetet med Västsvenska Industri- och Handelskammaren har inneburit att man skapat en digital plattform, där HiQ uppgraderat CM-verktyget EPiServer, designat om sajten och förbättrat navigation, sök- och läsbarhet av innehållet på sajten.

– Detta arbete tillsammans med skapandet av den digitala mötesplatsen för deltagare i Handelskammarens affärsnätverk har varit kärnan i vårt utvecklingsarbete för att skapa en sida som känns rätt i tiden. Tack vare vår expertis inom användbarhet har kunden fått en sida där informationen är lättillgänglig och grafiskt tilltalande, säger Jerker Lindstén, VD HiQ Göteborg.

Uppgraderingen innebär att webbredaktörer och administratörer kommer att kunna arbeta mer effektivt och enklare och på så vis spara tid. För besökarna ökar läsbarheten och navigationen, samtidigt som integrationen med digitala kanaler som till exempel bloggar, Linkedin, Youtube och Facebook förbättras.

Enkelheten märks även i den digitala mötesplatsen – ”Zonen” – där överblicken och administrationen i bokningar, inbjudningar och deltagare vid evenemang enklare hanteras. HiQ har också fått uppdraget att vara supportpartner till Handelskammaren.

– Genom vår uppdaterade sida enligt vår nya profil, så har vi tillsammans med HiQ skapat en sida som inte bara är snygg, utan också gör det enkelt för både våra medlemsföretag och vår egen personal, säger David Hagetoft på Västsvenska Industri- och Handelskammaren.

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. +46 8 588 90 000
Anna Jennehov, Informationschef HiQ, tel. +46 8 588 90 049, 070-4200 049

HiQ är ett IT- och managementkonsultföretag som arbetar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har närmare 1 200 anställda med kontor i Norden och Östeuropa. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm midcap. För mer information, besök www.hiq.se.