HiQ FÖRENKLAR KOMMUNIKATIONEN HOS KUUSAKOSKI

HiQ effektiviserar verksamheten hos Kuusakoski Oy, ledande inom återvinningstjänster i Östersjöområdet. Med det nya intranät som HiQ skapar förenklas internkommunikationen i Kuusakoskis mångkulturella verksamhet. Projektet använder den senaste molnteknologin och är ett av de första i sitt slag i Finland.

- Under senare år har vår affärsmiljö genomgått förändringar som ytterligare internationaliserat och vidgat verksamheten. Vi behövde en teknisk lösning som stödjer best practises över hela koncernen samtidigt som våra lokalkontors unika behov tillgodoses, säger Risto Pohjanpalo, direktör för samhällsrelationer vid Kuusakoski.

- Vi sökte en proaktiv partner som möter villkoren för ett långsiktigt samarbete. Det gör att vi kan fokusera på kärnverksamheten medan partnern hanterar anpassningen av systemet till de ständigt föränderliga affärsbehoven, förklarar Pohjanpalo.

Produktivitetskrav, ökad arbetsbörda och en snabb teknisk utveckling förändrar vårt sätt att arbeta. Under de senaste åren har HiQ genomfört flera stora projekt där smarta lösningar gör det möjligt för organisationer att omforma och förbättra både sina arbetsverktyg och metoder. Ett exempel är Kuusakoskis NETitse Återvinningstjänst, som utsågs till årets IT-projekt i Finland 2011.

- Vårt gemensamma mål var att skapa en intranätslösning som är optimal både för den enskilde användaren och för koncernen. Med vår expertis inom teknik och användarvänlighet förenklar vi för Kuusakoskis anställda och hjälper dem att lägga mindre tid på att söka information och mer tid på produktivt arbete, säger Jukka Rautio, VD för HiQ Finland.

- HiQ och Kuusakoski har haft ett gott samarbete under många år, baserat på vårt gemensamma intresse att förenkla livet och vardagen för människor. Vi är glada att med vår kompetens kunna bidra ytterligare, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.

Kuusakoski Oy är ledande inom återvinningstjänster i Östersjöområdet och en av världens största leverantörer och förädlare av återvunnen metall. Den finska koncernen har drygt 100 terminaler och upparbetningsanläggningar, varav omkring 20 finns i Finland. Kuusakoski har även verksamhet i Sverige, Danmark, Ryssland, Estland, Litauen, Polen, Storbritannien, Kina, Taiwan och USA. För mer information, besök http://www.kuusakoski.com

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. +46 8 588 90 000

Jukka Rautio, VD HiQ Finland, Tel. +358-9-435-5860

Risto Pohjanpalo, direktör för samhällsrelationer på Kuusakoski Oy, Tel. +358-20-781-781