HiQ FÖRENKLAR OCH FÖRBÄTTRAR DREGENS KOMMUNIKATION

I dag lanserar Dregen sin nya hemsida, skapad av HiQ. Som digital partner till rockartisten har HiQ utvecklat en webblösning som tar Dregens digitala kommunikation till nästa nivå.

- Det är alltid lika kul att jobba med HiQ och jag är grymt nöjd med den nya hemsidan. Den är snygg, ren och snabb och funkar i mobilen lika bra som på datorn. Framförallt blir det mycket enklare för mig och mitt team att kommunicera med fans och media, säger Dregen.

- Fokus var att skapa en snabb, flexibel och lättadministrerad lösning. När Dregen sitter på turnébussar runtom i världen så måste det vara smidigt och enkelt för honom att jobba. Det är även därför som det finns en självklar koppling till sociala medier, där ju Dregen är väldigt aktiv, förklarar Peter Lindecrantz Häggström, Informations- och Marknadschef på HiQ.

I dagens digitala värld är en artist så mycket mer än någon som skriver låtar och står på scen. När kanalerna är oändliga krävs en genomarbetad kommunikation för att nå igenom bruset, och Dregen är en av dem som hajat grejen.

- Dregen är en entreprenör och kommunikatör lika mycket som han är en skön profil och musiker, och det känns jättekul att vi skapar något som han har nytta av i sitt yrkesutövande. Sen är ju sidan grymt snygg också och helt i linje med de krav som dagens mobila användare ställer, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.

Dregen är en av Sveriges största rockstjärnor. Han var med och grundade Backyard Babies och Hellacopters och har grammisar, hits, grymma skivor och turnéer i bagaget. Under 2013 började en ny resa när han släppte sin första soloskiva och en självbiografi.

Kolla in Dregens nya hemsida: http://dregen.se

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. +46 8 588 90 000

Peter L. Häggström, Informations- och Marknadschef, HiQ, tel. +46 704 200 103

HiQ förenklar och förbättrar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1 300 anställda och har kontor i Norden och i Ryssland. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information besök www.hiq.se