HiQ hjälper PTS med framtagandet av ny IT-strategi

Post- och Telestyrelsen (PTS) har anlitat HiQ för framtagandet av en ny IT-strategi. PTS står inför ökade krav från flera intressenter på tjänster och verksamhetsprocesser baserade på IT. Den nya strategin ska resultera i en handlingsplan med rekommendationer för hur PTS ska arbeta med dessa frågor under de kommande tre till fem åren.

– Vi har arbetat med PTS i snart ett decennium med tekniska och marknadsinriktade utredningar och analyser. Därför är det extra roligt att vi nu har fått förtroendet att ta fram en IT-strategi, säger Bo Ringdahl, VD på HiQ Stockholm.

HiQ har sedan starten arbetat med ledande leverantörer, operatörer och användare inom kommunikation. Företaget har lång erfarenhet att hjälpa kunder i olika branscher med strategiska frågor inom IT-management. Framåt kommer HiQ ytterligare fokusera på att hjälpa myndigheter att förbättra kopplingen mellan verksamhet och IT, något som väntas bli än viktigare när kraven på e-förvaltning ökar.

- Tack vare vårt samarbete med bland annat PTS stärker vi vår kompetens och vårt erbjudande gentemot alla kunder. Vi ser fram emot en fortsatt god affärsrelation med PTS, fortsätter Bo Ringdahl.