HiQ inleder samarbete med Anja och Tanja! – Channel Q sänder från Alpina VM i februari

2011 samarbetar HiQ med de alpina skidåkarna Anja Pärson och Tanja Poutiainen från Finland. Bland annat kommer HiQs egna TV-kanal – Channel Q – kommer att hänga med bakom kulisserna under alpina VM i Garmisch-Partenkirchen i februari för att följa åkarna och tävlingarna.

– Anja och Tanja är inte bara rekordsnabba skidåkare, de står även för många andra av HiQs värderingar som till exempel resultat och glädje. Våra samarbeten ska alltid genomsyras av det vi står för, men även skapa konkret affärsnytta, och jag är övertygad om att även detta samarbete kommer att bli riktigt bra för såväl våra kunder, medarbetare som övergripande för vårt varumärke, säger Lars Stugemo, koncernchef på HiQ.

Under alpina VM kommer besökarna på HiQ.se att kunna ta del av exklusivt ”bakom-kulisserna-material”, Anjas twitteruppdateringar och videoblogg. Dessutom bygger HiQ en ny iPhone app där användarna kommer att kunna följa Anja live från startfållan. HiQ kommer även att synas på Anja Pärsons skidjacka. Under våren blir det även rekryteringsaktiviteter på tekniska högskolor i Sverige och i Finland där HiQ använder samarbetet.

– Det känns otroligt roligt och spännande att jobba med HiQ. Ett företag med tydliga målsättningar som jag själv kan relatera till, säger Tanja Poutiainen som är en av Finlands mest framgångsrika alpina skidåkare som bland annat vunnit världscupen i slalom och storslalom.

– Jag kan skryta med att jag varit i den absoluta världstoppen i över tio år och har alltid haft höga målsättningar och tränat hårt för att bli bäst. HiQ håller samma standard och det känns otroligt roligt att jobba med ett företag som har samma driv som jag själv. Tillsammans kommer vi se till att det går undan,säger Anja Pärson som har sex OS-medaljer och elva VM-medaljer på prishyllan.

Samarbetsavtalen gäller till att börja med resterande delen av säsongen där framför allt VM i Tyskland 7-20/2 är en höjdpunkt.

Se film här: http://www.youtube.com/watch?v=3ZRHqJV-mTk

Peter Häggström, marknadschef HiQ, mobil: 0704 – 200 103, e-post: peter.haggstrom@hiq.se
Jukka Rautio, VD HiQ Finland, mobil: +358 – 408 271 142, e-post: jukka.rautio@hiq.fi

HiQ är ett IT- och managementkonsultföretag som arbetar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1 000 anställda med kontor i Norden och Östeuropa. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm midcap. För mer information, besök www.hiq.se.