HiQ inleder samarbete med Interactit

Skåneföretaget Interactit, som utvecklar och säljer det webbaserade utbildnings-verktyget TILDA, har inlett ett samarbete med HiQ. Uppdraget innebär planering och utveckling av SCORM* och är ett helhetsåtagande. TILDA, som idag har 1000-tals användare på svenska sjukhus, är ett kraftfullt utbildningsverktyg för att skapa, hantera och följa upp utbildningar.

- Vi på HiQ har en stor kompetensbredd som vi anpassar för individuella kundbehov, säger Jenny Nyström, kundansvarig på HiQ. Till exempel har vi hittills hjälpt Interactit med SCORM-anpassningar av TILDA, vilket vi har gjort som Flashimplementation. Det gäller att ha god förståelse för hur tekniken kan användas på rätt sätt. I vissa fall använder vi motsvarande kompetens till att utveckla hela applikationer och i andra tar vi fram interaktiva spel. - Vi har tidigare varit försiktiga med att använda extern hjälp, men samarbetet med HiQ har varit över all förväntan, säger Fredrik Persson på Interactit. Vi har hela tiden känt oss prioriterade och har behövt lägga ned minimalt med interna resurser, vilket är ett gott betyg! Om Interactit Interactit är ett IT-företag som utvecklar, säljer och implementerar det webbaserade utbildningsvertyget TILDA. Bland kunder finns enheter på Karolinska Sjukhuset, Akademiska Sjukhuset och Universitetssjukhuset MAS. Företaget är beläget i Malmö och har funnits sen 2004 då TILDA introducerades på marknaden. TILDA är utvecklat i samarbete med Intensivvårdsenheten/Anestesikliniken vid Universitetssjukhuset MAS, Vårdförbundet och Svensk sjuksköterskeförening med målsättningen att skapa ett verktyg som underlättar arbetet med utbildning inom sjukvården. *SCORM är en teknisk standard för e-learningprodukter. För ytterligare information, kontakta gärna: Jenny Nyström, HiQ Skåne: tel: 070-359 93 30 Annika Billberg, informationschef HiQ, tel: 08-588 90 015, 0704-200 103 Fredrik Persson, Interactit, tel: 040-20 65 51