HiQ INLEDER SAMARBETE MED STOCKHOLM GLOBE ARENAS

HiQ inleder ett partnerskap med Stockholm Globe Arenas (SGA) och skapar en mobil lösning för snabbare och effektivare kommunikation med besökare till SGAs arenor. Samarbetet är ytterligare ett steg för HiQ inom det växande området evenemang & underhållning.

Stockholm Globe Arenas bidrar till att befästa Stockholm som en turist- och evenemangsstad i världsklass. Mitt i Stockholm erbjuds besökarna olika typer av evenemang i arenorna Ericsson Globe, Annexet, Hovet, Söderstadion och i och med invigningen av Tele2 Arena sommaren 2013, också i en av Europas modernaste och mest flexibla multiarenor. HiQ bidrar till att stärka SGAs kommunikation med besökarna.

- Människor använder i allt högre grad smartphones för att söka information och göra affärer på internet. Därför var det ett naturligt steg att anpassa Stockholm Globe Arenas webbsida för mobila enheter och läsplattor. Vi löste det genom att skapa en mobilwebb med fokus på affärsnytta och enkelhet. Projektet är startskottet på ett långsiktigt samarbete, säger Bo Ringdahl, VD för HiQ i Stockholm.

- Stockholm Globe Arenas genomför över 300 evenemang per år och har fler än 1,5 miljoner besökare - siffror som nästa år stiger då Tele2 Arena öppnar portarna. Vi prioriterar mobil kommunikation och vill ha en så öppen och effektiv dialog med våra besökare som möjligt – något som underlättas genom samarbetet med HiQ, säger Johan Seidefors, Marknadschef på SGA.

HiQ vinner allt fler uppdrag inom området mobil & web. HiQ genomför även allt mer projekt inom segmentet evenemang och underhållning. Här samarbetar HiQ med bland annat den alpina världscupen i finska Levi, EM i friidrott 2013 och årets musikfestival Peace & Love i Borlänge.

- Branschen är i behov av mobila lösningar för att göra det enkelt att boka biljetter, få information och marknadsföra evenemangen. Vår långa teknikerfarenhet i kombination med vår expertis kring hur man skapar affärsnytta genom mobila lösningar gör att vi lyckas väl inom detta spännande område. Vi är stolta och glad över det fina samarbete vi inleder med Stockholm Globe Arenas, säger Lars Stugemo, VD och Koncernchef på HiQ.

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. +46 8 588 90 000

Bo Ringdahl, VD HiQ Stockholm, tel. +46 8 588 90 000

Peter L. Häggström, Informationschef HiQ, tel. +46 8 588 90 000, +46 704 200 103

HiQ förenklar och förbättrar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1 300 anställda och har kontor i Norden och i Ryssland. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information besök www.hiq.se