HiQ lär ut projektmetoder på Landstinget Blekinge

HiQ har fått i uppdrag att ansvara för utbildning och implementering av projektmetoden Projektil för Landstinget Blekinge. Projektil är framtagen av Stockholms läns landsting och kan ses som en anpassning av de projektmodeller som finns på marknaden mot offentlig sektors förutsättningar.

– I landstinget pågår ett ständigt förbättringsarbete. Vi har en ambition att förbättra kvalitén i enskilda projekt men också behov av en mera sammanhållen utveckling. Därför beslutade vi oss om nödvändigheten av en gemensam projektmall. HiQ har ett gediget kunnande inom olika projektledningsmetoder och det ska bli roligt att ta del av den kunskapen, säger Marie Kullving vid Kompetenscentrum på Landstinget i Blekinge.

– På HiQ arbetar vi med projekt där vi löser avancerade tekniska utmaningar under stark tidspress nära våra kunder. Vi har lett och stöttat olika projekt med hjälp av olika projektmetoder i flera år och är experter på området. Därför är det självklart roligt att få vidareutveckla projektklimatet på Landstinget Blekinge. Efter lång erfarenhet av att jobba med myndigheter och verk vet vi hur deras dagliga verksamhet fungerar och vilka kunskaper som krävs för att driva komplexa utvecklingsprojekt, säger Klas Nyström, VD HiQ Karlskrona.

Klas Nyström, VD HiQ Karlskrona, tel: +46 455-617 627
Annika Billberg, Informationschef HiQ, tel: +46 8 588 90 015, +46 704 200 103