HiQ NOMINERAT TILL DESIGNPRISET OCH PUBLISHINGPRISET

HiQ är nominerat till de prestigefulla priserna för framtagandet av den digitala plattformen man skapat för Akademiska Hus samt för HiQs årsredovisning.

Genom åren har HiQ vunnit många priser inom ett antal kategorier. Nu nomineras bolaget återigen till priser för vinnande kommunikation. För Akademiska Hus har HiQ skapat en innovativ webbplats som nu nomineras till Svenska Designpriset i kategorin ”Digital Information”.

- Vi har haft ett digitalt helhetsansvar, hela vägen från koncept, via design och teknisk utveckling till förvaltning och support. Jag är stolt över arbetet och glad över vår nominering till Svenska Designpriset, säger Jerker Lindstén, VD för HiQ i Göteborg.

HiQ nomineras även till Svenska Designpriset för 2013 års årsredovisning i kategorin ”Årsredovisning Print” samt till Svenska Publishingpriset i kategorin ”Årsredovisningar Börsbolag”.

- HiQ Magazine och HiQs årsredovisning är verkligen något extra. Snyggt paketerat är produkterna ett backstagepass till allt spännande som vi på ett eller annat sätt är involverade i på HiQ. Vi har producerat mycket av innehållet själva och fått bra hjälp av Kärnhuset i paketeringen, säger Peter Häggström Lindecrantz, Marknads- och Informationschef på HiQ.

- Vi har vunnit många priser och nomineringar genom åren, som till exempel Sveriges bästa IT-konsultbolag och bästa IT-projekt i Finland. Tillsammans med de fina betyg vi får från våra kunder visar detta på att vi har svart bälte i att leverera kvalitet och förenkling, avslutar Lars Stugemo, VD och koncernchef för HiQ.

Gå in och rösta på HiQ i Svenska Designpriset.

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. +46 8 588 90 000

Jerker Lindstén, VD HiQ Göteborg, tel. +46 768 80 06 00

Peter Häggström Lindecrantz, Informationschef, HiQ, tel. +46 704 200 103

HiQ förenklar och förbättrar livet för människor genom lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1 400 anställda och har kontor i Norden och i Ryssland. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information besök www.hiq.se