HiQ nominerat till Guldmusen 2010

– HiQ, Spotify och TAT tävlar om titeln ”Årets IT-företag” I slutet av februari delas ”Guldmusen” ut till personer och företag som utmärkt sig i IT-branschen under 2009. HiQ är nominerat till pris för ”Årets IT-företag” tillsammans med musikstreamingföretaget Spotify och TAT, ett företag som utvecklar mobila gränssnitt för pekskärmsmobiler.

Juryns nominering av HiQ motiveras med ”HiQ har genom åren satt en egen standard för lönsam tillväxt för Sveriges IT-konsulter.” – Att vi blir nominerade till Guldmusen är givetvis oerhört glädjande. Det är ett kvitto på att det hårda arbete som alla våra duktiga medarbetare lägger ner varje dag ger resultat, säger Lars Stugemo, VD och Koncernchef, HiQ International. – På HiQ arbetar vi tillsammans med våra kunder med att utveckla produkter och tjänster som förenklar för människan. Produkter och tjänster som finns mitt ibland oss och som vi använder för kommunikation, för nytta och för nöje. Teknikutvecklingen som ständigt pågår gör att ett företag som HiQ kan utvecklas och växa och det skapar även utrymme för nya spännande företag att växa fram – två bra exempel är just Spotify och TAT. Vi är glada att bli nominerade i så spännande sällskap, fortsätter Stugemo. Guldmusen har delats ut varje år sedan 1996. Bakom priset står tidningarna Affärsvärlden och Computer Sweden i samarbete med IT & Telekomföretagen. I år delas priset ut i tre kategorier: årets IT-företag, årets IT-entreprenör och årets IT-person. I varje kategori nomineras tre företag eller personer. Vinnarna koras vid en galamiddag den 25 februari på Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademien. För ytterligare information, kontakta gärna: Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel: 08-588 90 000 Annika Billberg, informationschef HiQ, tel: 08-588 90 015, 0704-200 103