HiQ OCH DREGEN ROCKAR VIDARE

HiQ och Dregen har samarbetat under flera års tid. När Sveriges meste rockstjärna nu gör solokarriär är det med HiQ som digital partner.

- Dregen är en grym musiker, en grym entreprenör och en grym scenpersonlighet. Han har fungerat som konsult för oss på Kunskapsbaren och i vår rockskola, och nu blir vi konsulter åt honom, säger Peter Lindecrantz Häggström, Marknadschef på HiQ.

Dregen har ett spännande år framför sig med bokrelease, skivsläpp och en internationell turné. Han kommer också att fortsätta sprida energi och inspiration på HiQs olika event. HiQ blir nu Dregens digitala partner och ska jobba med att utveckla hans digitala plattformar.

- Digitala lösningar är i dag affärskritiskt i alla branscher, inte minst när det kommer till musik och böcker. Vi ser fram emot att hjälpa Dregen att hitta nya sätt att nå ut och kommunicera med sin publik, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef för HiQ.

- Att vara musiker och artist är i dag så mycket mer än att skriva låtar och stå på scen. Den nya tekniken kräver mer men ger också enormt stora möjligheter och det är där HiQ har experterna. Vi har samma inställning och driv och jag tror att vi kommer att göra grymma saker tillsammans, säger Dregen själv.

Dregen är en av Sveriges största rockartister. Han var med och grundade Backyard Babies och Hellacopters och har grammisar, hits, grymma skivor och turnéer i bagaget. Under 2013 börjar en ny resa när han släpper sin första soloskiva och en självbiografi. Sedan 2011 spelar Dregen även tillsammans med finske rocklegendaren Michael Monroe från kultbandet Hanoi Rocks.

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. +46 8 588 90 000

Peter Lindecrantz Häggström, Informationschef HiQ, tel. +46 704 200 103

Per Kviman, Versity Music, Manager för Dregen, tel. +46 73 389 36 64

HiQ förenklar och förbättrar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1 300 anställda och har kontor i Norden och i Ryssland. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information besök www.hiq.se