HiQ OCH FINTOTO VINNER MOBILPRIS

Fintotos nya mobiltjänst har utsetts till “Årets HTML5-tjänst för kunder” i Finland. HiQ hade ett helhetsansvar för utvecklingen av lösningen. Vinnarna i tävlingen Best Mobile Service in Finland 2013 korades i Helsingfors på tisdagskvällen.

- Vi är otroligt stolta över samarbetet med Fintoto och är glada att tjänsten uppskattas, både av användarna och av juryn, säger Jukka Rautio, VD för HiQ Finland.

Fintotos nya mobiltjänst Toto-mobiili lanserades i september. Med tjänsten kan användarna spela på trav och hästsport och följa livesändningar i mobilen. Juryn lyfte fram tjänsten som en intuitiv och användarvänlig lösning med verklig marknadspotential. Även användarna kunde rösta på sin favorittjänst i årets tävling, som hade fler än hundra nominerade mobiltjänster.

- Vårt mål var att skapa en mobiltjänst för både nuvarande och framtida användare, som gör spelandet enkelt och är till verklig glädje för användaren. Det här priset visar oss att vi har lyckats, säger Kimmo Wager, sälj- och marknadschef på Fintoto.

Mobilitet är ett av HiQs expertområden och Fintotos nya lösning är ett tydligt exempel på hur teknik kan användas för att förenkla. I morgon torsdag kan HiQ vinna ytterligare pris inom mobilitet, då Guldmobilen delas ut på Mobilgalan i Stockholm.

- Vårt mål är att hjälpa våra kunder att skapa lösningar som förenklar och förbättrar människors liv. När lösningarna prisas och uppskattas är det ett bevis på att vi levererar det vi lovar, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.

Lars Stugemo, VD och koncernchef, HiQ, +46 8 588 90 000

Jukka Rautio, VD HiQ Finland, tel. +358 9 435 5860

Peter Lindecrantz Häggström, Informationschef, HiQ, +46 704 200 103

HiQ förenklar och förbättrar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1 300 anställda och har kontor i Norden och i Ryssland. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information besök www.hiq.se