HiQ samarbetar med Generation Flinga

- Sveriges främsta kvinnliga extremskidåkare gör unik dokumentärfilm

HiQ har valt att samarbeta med Generation Flinga som drivs av extremskidåkarna Janette Hargin och Sara Orrensjö. Generation Flingas mål är att skapa ett forum för att marknadsföra duktiga kvinnliga skidåkare. Bland annat görs en dokumentärfilm och en skidfilm med titeln ”Catch us if you can”.

- Generation Flinga är ett mycket spännande projekt som vi har valt att stödja. Dels handlar det om att lyfta fram duktiga och framåt tjejer, dels att utförsåkning och i synnerhet extremskidåkning som sport har många beröringspunkter med HiQs verksamhet. Det handlar om teknik, tuffa utmaningar och fart. Det ska verkligen bli spännande att följa Generation Flingas framfart – både på webben och på bergen världen över, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef, HiQ.

Generation Flingas grundare har varit aktiva inom skidbranschen i många år och länge drömt om att få göra en egen skidfilm. Janette Hargin är en av Sveriges mesta allround skidåkare med nio år i alpina världscupen, två OS, tre VM och segrar i extrem SM och NM.
Under året kommer några av världens främsta kvinnliga skidåkare att delta i projektet. Bland annat kommer Anja Pärson att ansluta efter världscupssäsongen i april för filminspelning i Norge.

- Vi är mycket stolta över att ha HiQ som partner i projektet. Det är ett bolag som vi har haft kontakt med under flera år och vi vet att det finns ett genuint skidintresse bland många av medarbetarna. Under året kommer vi att medverka i olika tävlingar världen över, reklamfotograferingar, filminspelningar och sponsorevents. Vi hoppas att locka fler tjejer till sporten och ser fram emot ett spännande år, säger Janette Hargin.

Följ generation flinga på webben: www.generationflinga.se eller på Ad City medias tv-skärmar på flera krogar och caféer runt i Sverige.

Janette Hargin, 0708 – 593 735, info@generationflinga.se
Annika Billberg, Informationschef HiQ. tel: 08-588 90 015, 0704-200 103