HiQ sänder webb-tv från Alpina VM i Garmisch-Partenkirchen - exklusiva klipp med Anja pärson och Tanja Poutiainen

HiQs egna event-baserade TV-kanal ”Channel Q” kommer att bege sig till alpina VM i Garmisch-Partenkirchen i februari, för att följa de alpina skidåkarna Anja Pärson och Tanja Poutiainen. Exklusiva intervjuer, filmklipp och Twitter-inlägg av bägge skidstjärnorna tar publiken med bakom kulisserna. Allt kommer att sändas på www.hiq.se

Under alpina VM kommer besökarna på HiQ.se att kunna ta del av exklusivt bakom-kulisserna-material i form av filmklipp, intervjuer och Anjas twitteruppdateringar.

– Vi vill visa vad man idag kan göra med ny teknik inom media när man har ett starkt innehåll. Teknik är idag inte bara affärskritiskt för näringsliv och myndigheter, utan även inom idrotten om man ska lyckas i sin sport och i marknadsföringen av sig själv, säger Peter Häggström, marknadschef HiQ.

– Vi är ständigt på jakt efter nya duktiga medarbetare och syns därför i en mängd olika traditionella och icke-traditionella kanaler. Det här initiativet tror vi kan vara ytterligare en kanal där vi kan komma i kontakt med blivande HiQ-medarbetare, säger Lars Stugemo, koncernchef HiQ.

Webb-tv-kampanjen startar den 7:e februari och fortsätter på www.hiq.se till och med den 20:e februari.

Se teasern här:
Följ Twitter-flödet på: @HiQAnja, @HiQTanja eller sök på #channelq
Följ kampanjen på:
www.hiq.se

Peter Häggström, marknadschef HiQ, mobil: 0704 – 200 103, e-post: peter.haggstrom@hiq.se
Jukka Rautio, VD HiQ Finland, mobil: +358 – 408 271 142, e-post:
jukka.rautio@hiq.fi

HiQ är ett IT- och managementkonsultföretag som arbetar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1 000 anställda med kontor i Norden och Östeuropa. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm midcap. För mer information, besök www.hiq.se.