HiQ sänder webb-tv från friidrotts-EM i Barcelona

- Peter Häggström rapporterar exklusivt på hiq.se

Lagom till friidrotts-EM lanserar HiQ en egen webb-tv-kanal – Channel Q.
Peter Häggström, expertkommentator för bland annat SVT och före detta längdhoppare, kommer dagligen att rapportera från tävlingarna i Barcelona. Det blir intervjuer med tävlande, förhands- och eftersnack med mera. Allt kommer att sändas på www.hiq.se. Peter kommer även att rapportera via Twitter.

Webb-tv-kampanjen startade den 26:e juli och fortsätter på http://www.hiq.se till och med den 1:a augusti.

Se teaser här.
Följ Twitter-flödet på: @hiqinternat eller sök på #channelq
Följ kampanjen på: www.hiq.se

Om Peter Häggström
Peter Häggström har en bakgrund som längdhoppare och sprinter i klubben IK Ymer. Under sju år var han verksam svenska landslaget i friidrott. Peter har sex SM-guld i längdhopp och har tävlat i ett flertal EM och andra tävlingar, där i bland OS i Sydney. De personliga rekorden är 8.07 i längdhopp och 10.30 på 100 meter sprint. Idag driver Peter ”Hägge” Häggström ”Häggström & Möller”.

Katarina Bergegård, tf Informationschef HiQ, tel: 08-588 90 015, 0701-06 06 06

HiQ är ett IT- och managementkonsultföretag som arbetar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1 000 anställda med kontor i Norden och Östeuropa. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm midcap. För mer information, besök www.hiq.se.