HIQ SÄTTER KVALITETEN I FOKUS NÄR MUTEWATCH LANSERAS

HiQ ansvarar för kvalitetssäkringen av det svenska företaget Mutewatchs innovativa klocka. Med dold pekskärm, vibrerande alarm och timer är den intuitiva klockan absolut främst i sin kategori. Lanseringen sker nu i juli 2011, men redan nu har över 10 000 klockor sålts via förbeställning.

– Mutewatch är ett jättespännande företag att få arbeta med, och HiQ delar intresset med Mutewatch att förenkla människors vardag. Produkten är häftig och innovativ och därför kändes det helt rätt att vara en partner i projektet, säger Bo Ringdahl, VD HiQ Stockholm.

Idén kom ursprungligen från Mai-Li Hammargren, Mutewatchs grundare, som ville undvika att väcka sin nattarbetande pojkvän varje morgon. Den ursprungliga idén med ett tyst alarm som väcker bäraren med vibrationer har nu utvecklats till en filosofi om time management, effektivitet och respekt för andra människors tid.

– Vi jobbar med de bästa, inom alla kategorier, för att skapa mervärde för slutkunden. Det finns inga kompromisser när det gäller kvaliteten på produkten. Det känns bra att HiQ har testat mjukvaran så vi kan vara säkra på att produkten fungerar som den ska när vi skeppar den. Vi går nästan uteslutande på personliga rekommendationer när det gäller att hitta nya leverantörer. Det var även så vi kom i kontakt med HiQ, säger Mai-Li Hammargren, grundare till Mutewatch.

– Tekniken rör sig framåt och blir snabbare och snabbare. Idag sysslar vi med saker som vi inte ens visste var möjliga för fem år sedan och det är ett äventyr att få vara med och påverka och skapa den tekniken. Vi på HiQ har jobbat med kvalitetssäkring i över 15 år och har skaffat oss en erfarenhet och spjutspetskompetens som vi är stolta över. Att kunna bidra med den kompetensen i det här spännande projektet har varit ett nöje, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ.

Om Mutewatch

Mutewatch är ett ungt svenskt bolag baserat i Stockholm. Företagets mål är att utveckla produkter som ger människor de verktyg de behöver for att hantera sin tid på ett hållbart och dynamiskt sätt. Mutewatch vill ge fler möjlighet att uppnå sina ambitioner och tror på förverkligandet av drömmar. www.mutewatch.com

Se filmen: http://vimeo.com/23920863

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. +46 8 588 90 000
Anna Jennehov, Informationschef HiQ, tel. +46 8 588 90 049, 070-4200 049

HiQ är ett IT- och managementkonsultföretag som arbetar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har mer än 1 200 anställda med kontor i Norden och Ryssland. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm midcap. För mer information, besök www.hiq.se.