HiQ SKAPAR MOBILAPP TILL FOTBOLLENS SPELARFÖRBUND

HiQ skapar för fotbollens spelarförbund i Finland (FPA) en mobilapplikation som stödjer bevakningen av medlemmarnas intressen och förebygger oegentligheter i ligaspelet. Projektet är ett helhetsåtagande för HiQ.

FPA har arbetat med att förbättra villkoren och bevaka intressena för Finlands professionella fotbollsspelare i över 20 år. Organisationen stöttar spelarna i ärenden rörande kontrakt och löner samt stärker deras juridiska ställning och övergripande arbetsförhållanden.

- HiQ hade full förståelse för våra speciella behov och levererade projektet professionellt från början till slut. Vi är mycket nöjda med slutresultatet, säger Markus Juhola, verksamhetsledare på FPA.

- Appen kommer att spela en viktig roll i det skyddsnät som tryggar våra medlemmars välmående, fortsätter Juhola.

Den mobila livsstilen har förändrat vårt sätt att kommunicera och agera, inte minst inom idrottsvärlden. HiQ har skapat flera sportrelaterade mobiltjänster, såsom Matchmode för fotbollsallsvenskan, den officiella appen för inomhus-EM i friidrott 2013, och World Cup Levi för den alpina världscuppremiären i Finland. FPA:s app är ännu ett bevis på HiQs kompetens och starka position inom mobilitet.

- FPA:s nya mobilservice är ett fantastiskt exempel för hur modern teknologi kan användas för att verkligen bidra till människors välmående. Vi är mycket glada att vara en del av det här exceptionella projektet, säger Jukka Rautio, VD HiQ Finland.

Jukka Rautio, VD HiQ Finland, Tel. +358-40-827-1142

Peter L. Häggström, Informationschef HiQ, tel. +46 8 588 90 000, +46 704 200 103

HiQ förenklar och förbättrar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1 300 anställda och har kontor i Norden och i Ryssland. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information besök www.hiq.se